
Αριθμός Αναφοράς
101195641 - SMP-CONS-2024-EDU
Χρηματοδότηση
SMP Project Grants
Διάρκεια
01/04/2025-30/09/2026
Εταίροι
H ASSOURT (Ιταλία) είναι μια μη κερδοσκοπική ένωση που ιδρύθηκε το 2002, με σκοπό την προώθηση της κοινωνικής αλληλεγγύης και την προστασία των πολιτικών δικαιωμάτων. Η ASSOURT επιδιώκει να προστατεύει, με κάθε νόμιμο μέσο και κυρίως μέσω της χρήσης νομικών εργαλείων, τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των χρηστών ραδιοφωνικών, τηλεοπτικών και διαδικτυακών προγραμμάτων, είτε πρόκειται για δημόσια είτε για ιδιωτικά μέσα. Η ένωση εργάζεται για την ενίσχυση του ρόλου των πολιτών ως συμμετεχόντων στις διαδικασίες επικοινωνίας, παρακολουθεί τη διαφήμιση για να διασφαλίζει ότι λειτουργεί και πραγματοποιείται σύμφωνα με τη νομοθεσία και προωθεί δράσεις και παρεμβάσεις προς το κοινό και τους θεσμικούς φορείς για την προάσπιση των συλλογικών συμφερόντων.
BNAAC (Βουλγαρία) - Η Βουλγαρική Εθνική Ένωση Ενεργών Καταναλωτών (Bulgarian National Association Active Consumers) ιδρύθηκε το 1998 με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων και των συμφερόντων των καταναλωτών μέσω:
παροχής πληροφοριών που υποστηρίζουν τις επιλογές των καταναλωτών στην αγορά,
προσφοράς βοήθειας σε καταναλωτές των οποίων τα δικαιώματα έχουν παραβιαστεί – μέσω συμβουλευτικής και νομικής υποστήριξης για την προσφυγή σε δικαστικές και εξωδικαστικές διαδικασίες, και
άσκησης πίεσης για τη βελτίωση της νομοθεσίας – εκπροσωπώντας τα συμφέροντα των καταναλωτών στη δημόσια πολιτική και τη νομοθετική διαδικασία.
🔗https://aktivnipotrebiteli.bg/
CRE.THI.DEV (Ελλάδα) - Η Δημιουργική Σκέψη Ανάπτυξης (CRE.THI.DEV.) είναι μια μη κερδοσκοπική εταιρεία που εστιάζει στην έρευνα, καθώς και στην ανάπτυξη μελετών και σχεδίων δράσης κυρίως στους τομείς της δια βίου μάθησης, του πολιτισμού, της περιβαλλοντικής προστασίας, της καινοτομίας, της απασχόλησης, της τοπικής ανάπτυξης, της υγείας και του αθλητισμού. Μέσα από τη δικτύωση και τη συνεργασία με αρχές, οργανισμούς και επαγγελματικούς φορείς σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο - μέσω κοινών ερευνητικών και εκπαιδευτικών έργων με πανεπιστήμια, εταιρείες, δημόσιες αρχές και κέντρα κατάρτισης - η CRE.THI.DEV στοχεύει στην ενίσχυση της ανταλλαγής γνώσης, καλών πρακτικών και τεχνογνωσίας.
Οι δράσεις της επικεντρώνονται στην προώθηση της δια βίου μάθησης, του σεβασμού των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της περιβαλλοντικής και βιώσιμης ανάπτυξης, της τοπικής ανάπτυξης και της απασχόλησης, της υγείας και ευημερίας, της ισότητας των ευκαιριών, της κοινωνικής ένταξης, καθώς και της τεχνολογίας και της καινοτομίας.
Η IDEE IN FUGA (Ιταλία) είναι ένας κοινωνικός συνεταιρισμός που εργάζεται για την κοινωνική ένταξη ατόμων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες και μειονότητες, με στόχο την ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία και την αποκατάσταση της αξιοπρέπειάς τους μέσω της εργασίας, προωθώντας την υγεία και την κοινωνική τους κατάσταση.
Ο συνεταιρισμός είναι ιδιαίτερα ενεργός στην τοπική του κοινότητα, οργανώνοντας κοινωνικές δράσεις στο πλαίσιο δομημένων έργων. Η IDEE IN FUGA επιδιώκει να εκπαιδεύσει υπεύθυνους ηγέτες, δίνοντάς τους τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να γίνουν φορείς της απαραίτητης κοινωνικής αλλαγής, και τους συνοδεύει στην ανάπτυξη βιώσιμων σχεδίων. Η οργάνωση υλοποιεί έρευνα και κοινωνική δράση με σκοπό την παραγωγή πληροφορίας που θα υποστηρίξει τη λήψη αποφάσεων από τα μέλη της και θα δημιουργήσει κοινωνικά πρότυπα που μπορούν να αναπαραχθούν σε εθνικό επίπεδο.
Links

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Innovation Council and SMEs Executive Agency (EISMEA). Neither the European Union nor EISMEA can be held responsible for them.
Χρηματοοικονομικός Αλφαβητισμός και Ενδυνάμωση Νέων σε Κίνδυνο
Οι χρηματοπιστωτικές αγορές έχουν γίνει ολοένα και πιο πολύπλοκες και, κατά συνέπεια, απαιτείται μια ολοκληρωμένη διαδικασία χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης, ώστε οι πολίτες να μπορούν να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με όλα τα ζητήματα που αφορούν τα προσωπικά τους οικονομικά.
Ωστόσο, η χρηματοοικονομική εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα περιορισμένη στους νέους ενήλικες που βρίσκονται σε κοινωνικό κίνδυνο. Έρευνες δείχνουν ότι αυτή η ομάδα καλείται να λάβει οικονομικές αποφάσεις και να διαχειριστεί χρηματοοικονομικά προϊόντα χωρίς να διαθέτει τις βασικές απαραίτητες γνώσεις. Παράλληλα, η συμμετοχή των νέων ενηλίκων δεν λαμβάνεται υπόψη κατά την κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης - κάτι που είναι απαραίτητο για να δοθούν πραγματικές απαντήσεις στις ανάγκες τους και να ενισχυθεί η ενεργός συμμετοχή, η ανεξαρτησία και η επιχειρηματικότητά τους.
Το έργο FLEARY επιδιώκει να ανταποκριθεί στην ανάγκη παροχής οικονομικών, χρηματοοικονομικών και ψηφιακών γνώσεων σε καταναλωτές που είναι πιθανόν ιδιαίτερα ευάλωτοι και χρειάζονται συγκεκριμένες δικλίδες προστασίας - όπως οι νέοι. Αυτές οι γνώσεις θα πρέπει να αποτελούν το ελάχιστο πολιτισμικό υπόβαθρο που οφείλουν να διαθέτουν οι μελλοντικοί αποταμιευτές, προκειμένου να διαχειρίζονται καλύτερα τα οικονομικά τους.
Στόχος της πρότασης είναι να φέρει τους νέους πιο κοντά στο ολοένα και πιο σημαντικό και επίκαιρο θέμα της αποταμίευσης και της επένδυσης, με τρόπο απλό και προσβάσιμο, συμβάλλοντας στην κάλυψη του ιστορικού κενού χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης που υφίσταται μεταξύ των νέων Ευρωπαίων.
Οι δραστηριότητες του έργου περιλαμβάνουν:
· Συν-δημιουργία προγράμματος σπουδών χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης: εκπόνηση μεθοδολογίας και προγράμματος σπουδών μέσα από την ανάπτυξη μιας συμμετοχικής διαδικασίας με νέους ενήλικες σε κίνδυνο, σε συνεργασία με διάφορους εταίρους του έργου.
· Διοργάνωση εθνικών σεμιναρίων: με σκοπό την ενίσχυση της απήχησης της συμμετοχικής διαδικασίας και του προγράμματος σπουδών, καθώς και την ενδυνάμωση της ικανότητας και της τεχνογνωσίας επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση και καθοδήγηση καταναλωτών.
· Δημιουργία εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στα κύρια μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, Instagram): σχεδιασμός και υλοποίηση καμπάνιας ενημέρωσης των πολιτών και εκπαίδευσής τους σε μια πιο συνειδητή προσέγγιση στην κατανάλωση.